Myggjävel!

Jag har vaknat 05.48 idag, och det värsta av allt var att jag var så pass pigg att jag inte kunde somna om. Irriterad var jag också, på den lilla myggjäveln som väckte mig. Igår slog jag till en mygga som föll och låg där och sprattlade. Jag lät den vara, lät den dö. Trodde jag. Men det var den jäveln som hämnades imorse.
 
Gick upp, åt frukost. Pappa vaknade, frågade vad fasen jag gjorde uppe, om jag ens hade gått och lagt mig en gång. Men det hade jag ju. Jag vaknade bara.. FÖR tidigt!
 
Legat och degat framför teven, bara skit. Ska duscha när jag bloggat, sen fixa naglarna och sen måste jag städa, Emma kommer idag. Ska bo hos mig över helgen. Ska be mamma skölja upp mitt nya bäddset som jag köpt också. Det är så gulligt! Öh, ja.. Mitt bäddset alltså, inte att skölja upp det.. Det vet jag inte ens hur man gör..
Blabla, i alla fall.. Nu blire duschen! Hejs.
 
När du föddes var du svart,
när du växte upp var du svart,
när du mår illa är du svart,
när du fryser är du svart.
När jag föddes var jag rosa,
när jag växte upp var jag vit,
när jag mår illa blir jag grön,
när jag fryser blir jag blå,
och när jag är död är jag grå.
Ändå kallar jag dig färgad.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hehe, jag var också vaken 5.48. ;) Det har ösregnat här i natt, kunde typ inte sova någonting alls. :S

2007-06-29 @ 19:12:24
URL: http://miraplace.has.it
Postat av: Mimmi

den där "dikten" är så klockren.
Men kom ihåg att dricka ordentligt, och lite mat är bättre än inget.
Hade bäst hörru, kram! //Mimmi

2007-07-04 @ 12:33:33
URL: http://mimsandhershit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0