skola igen

då var man tillbaka till allvaret. eller ja, lite mer allvarligt är det väl nu. igår började jag elva och var klar vid tolv-ett tiden och gick hem till linnea där pernilla också var. jag åt nudlar och mamma hämtade mig sen så åkte vi hem. jag tryckte i mig lite blåbärspaj och sådär, sen tog jag det lugnt. plus att jag fick veta lite grejer som chockade mig rejält så det blev ett oräknebart antal tårar.. men för att bli på bättre humör så gick jag och michaela på stan en sväng, sen for vi hem till henne där hon åt, sen hem till mig så jag kunde äta och då hade klockan hunnit bli sju eller kanske till och med halv åtta. vi åkte sen och köpte godis på coop för att åka hem till michaela, tjocka oss och se 'prom night'. det är en skräckis och jag tycker den var riktigt äcklig, men jag har hört att den har fått dåliga betyg och många tycker det är en b-film men jag gillade den faktiskt. sen har jag hört att den har gått rakt in på biotoppens förstaplats i usa så den kan ju inte vara så jäkla dålig. nej, den var bra!

utdrag av handlingen,
Donnas lärare blir besatt av henne, och mördar hela hennes familj i ett försök att få ha henne för sig själv. Han hamnar bakom lås och bom, och Donna påbörjar den långa vägen att försöka hitta tillbaka till en mening med livet. Några år senare är det dags för den bästa kvällen i Donnas liv - Prom Night. En magisk kväll som fungerar som ett startskott för det nya livet, en kväll att ta farväl av klasskamraterna och se fram emot det som väntar. Men när kvällen går från magi till mord, finns det bara en man som kan vara ansvarig...

idag var det skola typ en och en halv timme, skönt! var till linnea en sväng efter skolan för hon hade lunch, sen promenerade jag till mormor och morfar och fikade. dom skulle skjutsa hem mig sen men dom hade besök så jag fick åka hem med dom istället, skämmigt haha. nånå, tur att jag har vart och lekt hos dom när jag var liten så dom inte är helt okända :b
nu ska jag då snart iväg med mamma och köpa busskort och lite grejor till skolan.

Kommentarer
Postat av: lina

jag älskar dig pigan, glöm aldrig bort mig.

2008-08-30 @ 09:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0