Läge för en sammanfattning

Nu tycker jag att det är dags att sammanfatta min vecka på resande fot kanske? Jag brukar inte göra det så ofta längre så jag tänkte göra nu iaf och försöka dra det lite kort. 
Måndag satte jag mig på tåget ner mot Gävle. Tog en halvtimme längre att komma fram nu än annars, fast 13 timmar på natt-tåg går fort och jag tänker inte klaga. På tisdag var jag framme och Leif hämtade mig, vi skjutsade Christoffer och Jesper till skolan och sen åkte vi hem och jag sov typ tills vi skulle åka till Bergby och möta Christoffer och handla. På onsdag så åkte Leif iväg till Posa på morgonkvisten och sen åkte dom iväg och han skulle komma hem först på söndag, så onsdag och torsdag var det bara jag och katten hemma under dagarna. Då har jag mest sovit ut, diskat, vattnat blommor, försökt (och faktiskt lyckats) att göra eld i kaminen, varit sällskap åt katten och tittat på teve. På fredag var Christoffer hemma iaf och vi har bara tagit de lugnt, var ner till sjön en sväng med Jesper, kikat på Idolfinalen och sådär.
 


 

lördag morgon, sex minuter över åtta, gick tåget mot Stockholm. Christoffers farmor och Tord skjutsade in mig till tåget så jag sa hejdå åt en nååågot trött knodd som fick ligga kvar i sängen och sova. Lina och Therese mötte mig på perrongen och vi tog pendeltåget ut till Älvsjö, checkade in på hotellet och sprang sedan på mässan. Lite senare tog vi pendeln in till centralen, gick på stan, shoppade, åt mat och mötte upp Michaela som kom från Göteborg innan vi åkte tillbaka till hotellet. På söndag morgon drog vi till mässan och var där, sen åkte vi in till centralen igen, jag träffade min morbror och vi var på stan en sväng innan vi + tjejerna åt på Chopsticks. Efter det bar det av mot tåget, fast först inhandlades det lite godis! Tågresan hem kändes längre än själva Stockholmsvistelsen. Jag sov när jag kom hem, i sex timmar så jag blev väckt vid nio på kvällen, lagomt sur över att jag inte bara kunde ha fått sova hela natten. Det resulterade såklart i att jag inte kunde somna förrän klockan tre på morgonen och jag försov mig imorse :)
 



 

Ikväll ska jag lägga mig tidigt. Snart jullov! Jag måste hinna handla alla julklappar... Nu ska jag kika klart Biggest loser, sen blir det duschen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0