Mars nummer sju

Då var man hemma i hålan igen. Ångest. Hemma betyder snart skola, och det är väl inte direkt nå att se fram emot. Nåja, tre och en halv skolvecka och sen tar jag lov igen. Det ska väl inte vara så kämpigt?
 
Tänkte nu att jag skulle skriva lite (eller ja det lär bli en del) om veckan som gått, jag var lite lat när jag var där nere för internet var så segt när jag velade ladda upp bilder så jag tänkte att jag skulle spara lite på bloggandet iaf.
När jag kom fram till Gävle förra veckan var tåget iaf nästan fyra timmar försenat tror jag. Vi åkte först tåg till Boden där vi skulle få byta tåg (egentligen skulle vi inte det men det var tydligen fel tåg som kom till Gällivare som vi hoppade på) men när vi väl var i Boden visade det sig att tåget inte alls var där, det var kvar i Luleå så vi fick åka buss dit för att äntligen hoppa på rätt tåg och ja då så stod vi stilla på station i en och en halv timme? Sen skulle vi tillbaka till Boden (det blir en omväg för egentligen åker man inte ens förbi Luleå när man ska mot Stockholm). I Boden skulle det plockas på folk som inte följt med bussen till Luleå + lite fler. Så vi vart ett antal timmar försenade och drygt var det.
 

   

Under helgen var vi ensamma, till på måndag för Leif var i Finland. Och vi gjorde väl inte så mycket mer än att vara hemma och ta det lugnt och det kom lite kompisar till Christoffer titt som tätt och hälsade på och på lördag tror jag de var så var till Öberg en sväng. På söndag kom Christoffers mamma och Jari och hälsade på och så sov Jesper över nån natt också.
 

 
 

Nån dag bakade vi kladdkaka också men det gick inte så bra för den blev som en sockerkaka och den smakade inte så himla bra heller tyckte jag. Och samma dag lagade jag och Jesper mat också men det gick inte heller nå bra och jag skyller på Jesper.
 

  
  
En morgon högg Snoddas ved på altanen haha ;) och så skottade pojkarna fram bilen.
 

Igår var vi upp på taket och skottade (eller ja, Christoffer skottade och jag försökte hjälpa till men jag tror inte jag var nån höjdare till hjälp). Det var inte ett moln på himlen och solen lyste och det var bra varmt ute och sen kommer jag hem idag till grått och tråkigt.. Kan tillägga att det är mer snö i Gävle än vad det är hemma, det är tokigt.
 

 
 

Nu ska jag varken skriva eller bombadera med fler bilder för den här stunden iaf. Jag ska vänta på att mamma hör av sig och vi åker iväg till mormor och morfar för min morbror är där och jag träffar honom bara en gång om året oftast för han bor i Stockholm. Och vi ska titta på gamla filmer från när jag och lillebror var liten hoppas jag och gud vad kul det ska bli, jag älskar att göra det! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0