50 sanningar

Kör på en sån här lista som jag gjorde tidigare en gång för flera år sen, rätt kul ändå!

1. Jag är 50 % norsk..
2. ..25 % finsk..
3. ..och 25% svensk
4. Jag är egentligen typ mellanblond
5. När jag var yngre var jag jätteblyg
6. ..och jag tyckte inte om att vara bland massor av folk
7. Jag har tandläkarskräck och går på invänjning/inskolning
8. Tidigare så grät jag när jag fick brev om att jag hade tandläkartid om några månader
9. Jag är ett planeringsfreak, allt ska planeras för att jag ska må bra
10. Jag är ofta väldigt stressad 

11. Jag har jättelätt för att gråta, oavsett om jag är glad eller ledsen
12. Jag är bara 159,5 cm och känner mig alltid minimal
13. Vi har hundar men jag är hundallergiker och äter medicin varje dag
14. Är också allergisk mot bla trädamm, hö, spån, katter, hästar, björk, mögel, kvalster osvosv
15. Jag får inte (enligt läkaren) dammsuga hemma hos mamma eller ens vara hemma när någon dammsuger eftersom jag kan bli superallergisk när partiklar från hundarna yr i luften
16. Jag är jätterädd för katter, klarade tidigare knappt av att dom tittade på mig men det är bättre nu. Tycker dom är söta men opålitliga, trots det vill jag ha en katt!
17. Förut vill jag bli psykolog
18. Nu vet jag inte vad jag vill bli
19. Jag sköljer alltid utsidan och insidan av muggar och glas innan jag dricker ur de, har gjort det i flera år och det är lite av ett omedvetet tvångsbeteende, tycker det är skitäckligt att dricka ur glasen annars, även om det är glas hemifrån och det är jag som har diskat dom
20. Jag är uppvuxen med djur och när jag var liten så sa mina kompisars föräldrar att jag hade ett zoo hemma för vi hade så många olika djur

21. Jag nominerades till årets idrottsungdom år 2008
22. Det syns jättetydligt på mig när jag är irriterad
23. Jag och min lillebror bråkar aldrig och det är jag glad över
24. Mina föräldrar är skilda sedan 15-16 år tillbaka men de bor i samma hyreshus fast i olika trappuppgångar
25. Jag är jättebra på att skjuta upp saker
26. Skolarbeten gör jag i princip alltid dagen innan de ska lämnas in, eller så sitter jag samma kväll och är sjukt arg och gör klart dom
27. Jag vägrade ha tandställning när jag var yngre
28. ..och idag ångrar jag det jättemycket
29. Jag har aldrig träffat min farfar, han dog året innan jag föddes
30. Jag tror på spöken

31. Jag har sett "spöken"/"hustomtar" hemma i lägenheten två gånger
32. ..och jag blev så sjukt rädd så det finns inte!!
33. Jag har lätt för att förlåta folk, men svårt för att glömma
34. Jag ältar saker ofta och alldeles för länge
35. När jag gick i nian sov jag 2-3 timmar varje natt när jag hade skola
36. Jag vill flytta och har velat flytta från Gällivare sen jag var typ 15?
37. Jag har haft en bil sen jag var 16 år, men har fortfarande inget körkort
38. Egentligen vill jag inte ta körkort för jag tycker inte om att köra bil
39. Mitt ledband är av i min högra tumme och har varit det i fyra eller fem år nu och det kommer aldrig att läka eftersom läkarna sa att det var en stukning och inte gjorde något åt det
40. Eftersom ledbandet är av kan jag inte skriva mer än typ en halv A4-sida utan att få kramp i tummen, så alla mina nationella prov har jag fått skriva på dator medan alla andra skrivit för hand haha!

41. Kring 2008 bytte jag vänskapskrets och gick från superblyg till början av den jag är idag
42. Jag är blyg än idag men jag visar det ganska sällan
43. Sommaren 2008 är den bästa sommaren någonsin, och jag skulle gärna vilja ha tillbaka den!
44. Jag snoozar alltid flera gånger när jag har alarmet som ringer på morgonen
45. Jag sover alltid för länge och får stressa, men missar aldrig bussen
46. Jag har varit kär på riktigt en gång, annars har jag bara varit kär i kärleken
47. Jag har aldrig tyckt om idrott i skolan
48. Jag är sjukt kass på matte. I ettan på gymnasiet fick jag IG på alla matteprov utom ett och i tvåan hade jag IG på några och alla andra klarade jag exakt på poängen G haha!
49. Jag hatar att plugga till prov, sitter alltid dagen innan och ingenting fastnar och jag får skitdåligt betyg
50. Det allra värsta ämnet jag läst under min skoltid är spanska steg 1 och 2 på gymnasiet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0