Fick mig ett gott skratt

Jag tog en promenad med min fyrbenta vän runt Fjällnäs och på vägen hem så träffade jag ett gammalt par. Såg dom på långt håll och att tanten var en bit framför gubben och väntade på honom och han gick sicksack mellan snön och geggan på marken.

När vi möttes så började gubben prata med Nova och så kom tanten närmare mig och så sa hon:
- "Vet du vad jag tycker att vi ska göra?"
- "Nä, vadå?"
- "Ge mig hunden och så tar du Göran i armen och så går vi åt varsitt håll. Han blir så grinig när det är vår, så fort det är blött ute så ska han gå hem!"

Haha vad jag skrattade alltså, men hon var helt seriös! :D När vi skildes åt hade jag dock fortfarande hunden i kopplet och hon hade Göran med sig. Förhoppningsvis så gav hon inte bort honom till nån annan efter vägen heller.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

haha ja idag så var det vårväder i sthlm! på nacka bk var planerna även torra, det är dom inte på mina planer ute i tyresö. Har ni mkt snö kvar eller?



å jaa, håret har verkligen växt ser jag nu när du skrev det ahah!



å härlig berättelse, hoppas inte heller tantan gav bort gubben, fast han kanske behövdes läxas upp :D

2011-04-11 @ 00:36:31
URL: http://larsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0