Kvar i Bergby ännu

Strax efter tio hämtade vi upp Max oxh Billy som skulle följa med som sällskap till Christoffer när han skjutsade mig till tåget. Tåget skulle gå 22.58. Försenat till 23.15 säger dom då. En stund senare, försenat till 23.30. När klockan närmar sig säger dom försenat till 23.50. När klockan passerat säger dom försenat till 00.20. När dom sa att det var försenat till 00.40 så åkte vi iväg till macken för Christoffer hade så jävla ont i magen (han har haft det hela dagen) så han köpte nån youghurt.

Kommer tillbaka 00.35 och vad står det då? FÖRSENAT TILL 2.00!!! FEL att säga det redan från början att tåghelvetet inte tänker komma alls :mad: Christofffer ringde till SJ och fråga om det ens var någon idé att vänta. Nej, säger han som han pratade med så vi åkte hem då. Som tur var har jag betalat med värdebevis så då är min biljett ombokningsbar så C skulle ringa tillbaka imorgon så skulle dem fixa det. Får se när jag åker hem nu, allt blev värsta röran?

Christoffer fick så sjukt ont i magen så han klarade inte ens av att köra hem :( Stackaren.. Imorgon lär vi nog in på akuten om han fortfarande har ont. Christoffer gnäller ALDRIG och idag har han gnällt och haft så jävla ont så jag blir fan nervös. Nu har han äntligen lyckats somna och snarkar nå så inåt helvete, har aldrig hört nå liknande förr haha. Låter han göra det ett tag till sen kryper jsg också till kojs. Vem kunde tänka sig att jag skulle bli kvar här? ;) Otippat när det gäller SJ, verkligen...

UPPDATERING kl 3.29:
tåget gick från Gävle kl 3.14, tror aldrig jag varit så lycklig att jag inte satt kvar och väntade. Fyra timmar  och tjugo minuter försenat, är det illa eller är det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0