Som man bäddar får man ligga

Jag har bäddat för ett IG på psykologiprovet imorgon, minst sagt. Nä, men jag ska sitta och försöka nöta in lite viktiga grejer som jag typ borde kunna, men jag har verkligen inte orkat anstränga mig. Bara jag skriver godkänt så är det bra, för jag vet att jag inte kommer få nå bättre betyg än det eftersom det inte gick nå bra på det andra provet, så varför ens anstränga sig? Det är helt fel inställning men det är inställningen jag har just nu. Kursen är ändå så slut och jag har ingen chans att försöka höja mitt betyg.


Får satsa högre i B-kursen som började idag. Varför ska det vara så svårt att få tummen ur röven och gå all in när det handlar och typ fyra och en halv månad som man får jobba som en nörd till och från?! Prov är verkligen inte min starka sida, jag orkar aldrig plugga och mina lärare har gnällt på mig så många gånger om det. När jag kan, fast jag inte orkar, varför inte offra lite tid till att nöta in lite info i skallen så man får ett bra betyg på provet, istället för att klara det på marginalen som jag alltid gör?! Jävla latmask man är!

Och kul att jag sitter och bloggar när jag ska PLUGGA! Gaah, nu ska jag ta ett äpple och sätta nosen i all tråkig text och försöka nöta in det. Det kanske kan gå? Ska skriva provet på omprovstiden halv fyra imorrn så hinner nog plugga efter skolan en sväng också. Förhoppningsvis ska litegrann ha hunnit gå in i seg-huvudet då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0