Var 16 år för ett litet tag

I onsdags fick jag bara betala en tia och åka som 16 år på bussen, fast jag gav en tjugolapp. Även om det var rätt bra eftersom det blev billigare så är det nästan så det är en förolämpning när man är 19 år. Busschauffören insåg nog snabbt sitt misstag för när jag åkte hem från skolan fick jag minsann betala vuxenbiljett för 20 kronor hehe. Jag vet att jag ser liten ut (får alltid visa leg på krogen och när jag köper snus till min pöjk) men förut när man varit 17 år och försökt åka på ungdomsbiljett så har man då inte fått göra det ;) Nåja, nu är busskortet påfyllt och jag slipper nog såna missöden. Det får en att känna sig liten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0