Det händer mycket här i krokarna

Som jag skrev i förra inlägget så kanske vi får låna Christoffers pappas bil i helgen, vi har nämligen ingen just nu. Eller ja, vi har en men den är inte körduglig. Christoffer köpte den för tre veckor sen - två dagar senare blev den stulen. Från parkeringen, medan jag var hemma dessutom. Veckan efter ringde polisen och de hade hittat den tre kilometer härifrån men dom som har snott den har kört helt slut på den. Jag började må illa när jag åkte i den, känns som att själva bilen inte sitter fast på däcken, det svajar nå så inåt helvete. Så den ska skrotas, och vi är alltså bil-lösa för tillfället.

Helgen efter att Christoffers bil blev stulen så hade något hoppat på grannens biltak så det bucklade inåt, och spridit flera liter blomjord över hela gården. Förra veckan hade någon repat sönder lacken på typ tak och motorhuv tror jag det var, på en bil på en gård bara några meter från våran lägenhet. I vintras blev Christoffers skoter stulen som han hade haft knappt en månad. Han har verkligen maximal otur med allt.

Jag kommer från ett litet samhälle med 20.000 invånare, till en liten by med ungefär 900 invånare och tycker det händer bra mycket mer här än vad det händer hemma. Jag är inte van vid att det är såhär mycket ståhej. Vad är Bergby för något ligist-ställe egentligen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0