Tredje världskriget är snart över

Christoffer kom hem vid sextiden igårmorse. Vi somnade vid halv åtta och klockan ringde tio. Var man trött eller? Haha... Jag orkade i alla fall upp vid elva och C typ en halvtimme efteråt. Tur att jag duschade halv fem på morgonen i brist på annat, så slapp jag göra det. Klockan tolv hämtade Kerstin oss och vi åkte till stan för begravning. Det var en jättefin liten begravning, och även om jag inte kände Majken så var det jobbigt. Det är alltid hemskt med människor omkring sig som sörjer.


Knoddeeeen i finskjortan hemma efter begravningen, lärade föreviga det när man inte ser det så ofta!

Efter begravningen och maten efteråt så åkte vi hem, rastade hunden och lite sånt och sen åkte vi till stan och jag köpte ett par nya skor, vilket verkligen var behövligt eftersom mina andra hade hål överallt och ingenstans. Alla andra av mina skor är halvt uppätna av mammas hund, som tror att hon är så duktig när hon hittar skor i hallen eftersom mamma har kört uppletande med bl.a. skor i skogen (finns en hundsport man lägger grejer i skogen som dom ska hitta). Annars hände det nog inte överdrivet mycket resten av kvällen.

Idag sov jag bort halva dagen, vaknade typ vid tvåtiden. Har ringt om ett jobb och skulle återkomma på måndag så jag håller tummarna. Sen har jag städat lite eftersom det alltid ser ut som tredje världskriget här. Förstår dock inte hur det kan göra det efter att Christoffer bara varit hemma tre dagar innan jag kom, för det såg verkligen vidrigt ut denna gång. Men han lyckas med allt den grabben!

Har i alla fall städat typ hälften, rensat papper och räkningar, post osv. Riktigt duktig är ja! Nu ska jag göra mig en jättesen lunch för C jobbar över så jag vet inte när han kommer hem och vi ska äta. Sen städa klart det sista jag har kvar och efter det ta en dusch. Sen hoppas jag att han är hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0