Åt helvete med maten idag

Kul när jag skulle laga mat tidigare, så först så tar jag ut en plåt som jag ska ha. Så är den fettig och äcklig, alltså inte diskad sen sist jag var här och vi använde den. För en månad sen alltså. Fräsch kille! Sen när jag öppnar ugnen så bolmar det ut massa rök och luktar bränt för att Christoffer inte rengjort det där gallret inne och de är nå matrester på den som bränns. Så gick såklart brandlarmet, TVÅ gånger. Och när jag skulle stänga av det så var jag SÅKLART typ fem centimeter för kort för att nå upp till den. Kul.

Brandlarmet gick så fort jag öppnade ugnsluckan och fläkten fick stå på fullt och fönstrena var öppna. Plåtjäveln var dessutom för bred för ugnen haha blir tokig ja. Christoffer fick komma hem och ta ner brandlarmet och fixa i ugnen för jag var så jävla arg haha. Nu lagar jag inte mer mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0