Om min tatuering

Har fått lite frågor och funderingar om min tatuering så jag tänkte göra det hela klart för alla som har frågetecken som behöver rätas ut :)

Min tatuering "Nothing loved is ever lost" - rakt av och på översatt till svenska "ingenting älskat är någonsin förlorat" har stor betydelse för mig. Den påminner mig om att det man har älskat finns kvar även om det inte finns kvar i livet, för minnena lever alltid vidare. Den är till minne av de som jag har förlorat som hade stor betydelse för mig. Främst är den tillägnad våran gamla hund Nelly, men även min farmor. Det är två stycken som har stått mig nära som jag har förlorat, och i all tid framåt och så länge jag lever så kommer den att påminna mig om dem jag älskar som jag tyvärr kommer att förlora efter vägen, om ni förstår vad jag menar.



Själva texten kommer från ett stycke som jag använt mycket sedan Nelly gick bort, hela stycket lyder såhär: "Don't think of her as gone away, her journey's just begun, life holds so many facets, this earth is only one. Just think of her as resting from the sorrows and the tears, in a place of warmth and comfort, where there are no days and years. Think how she must be wishing, that we could know today how nothing but our sadness can really pass away. And think of her as living in the hearts of those she touched, for nothing loved is ever lost and she was loved so much."

Hade det varit möjligt att få det läsbart och snyggt så hade jag velat tatuera in hela texten, så mycket tycker jag om den. Jag är stolt över min tatuering. Det är synd att jag ska behöva förklara varför jag har skaffat den. Den har jag funderat på och velat ha sen Nelly dog, alltså i över två år. Och de som känner mig vet att jag är en sådan person som grubblar och funderar och analyserar mycket, så tro inte att jag inte gjort samma sak över tatueringen. Jag har tänkt på den här tatueringen hur mycket som helst, och vet att jag inte kommer att ångra mig. Den kommer att sitta kvar tills den dagen jag lägger mig i graven, och det är jag medveten om. Jag har även funderat på ett annat motiv hur länge som helst, men är inte riktigt bestämd över hur den ska se ut så därför väntar jag. Dessutom vill jag gå till en riktigt bra tatuerare då för att få den så fin och lik som möjligt. Jag är vuxen, tar mina egna beslut och gör ingenting som jag vet att jag kommer att ångra. Ingen behöver oroa sig över vilka beslut jag tar som blir kvar med mig livet ut.

Jag kunde inte sagt det bättre själv än det står på Tattoo by Ea's hemsida, i texten om tatueringstips; Du bör ha funderat lite innan du tatuerar dig. Även om det verkar som en bra idé just nu kanske du känner annorlunda efter nått år. En tatuering ska ju vara en del av dig, återknyta minnen och bäras under resten av ditt liv, så välj ditt motiv med omsorg. Min tatuering återknyter minnen, och är vald med omsorg. Punkt slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0