Något slut tjej

Igår packade jag upp mina tretton flyttkartonger. Hade verkligen fel innan jag började packa hemma, då trodde jag att jag skulle behöva kanske tre stycken. Man har verkligen mer saker än man tror.. Nu behöver vi bara få upp allting på väggarna, men vi ska på Ikea nästa vecka och se om vi hittar nån fin hylla eller så, sen ska vi köpa krokar så vi kan hänga upp allt. Vi är båda iaf jättenöjda med tapeterna :D


Vi satte upp väggorden igår som jag fick i julklapp, Christoffer ville ha dom ovanför sängen. Trots min korta stubin så klarade vi det utan bråk haha, och tack vare lite hjälp från Sebbe och Alex ;)

Det blev det en lugn kväll hemma igår, jag hade inte orkat med nått annat. Vi hann poppa popcorn och tända ljus när Christoffers telefon ringde och jag sa att jahaaa, nu blev det inge film. Och det vart det inte, inte just då iaf. En kompis till han frågade om han kunde köra en annan till stan, så vi hoppade i bilen och gjorde det. På vägen hem plockade vi upp en annan kompis till han och körde hem henne.
Sen när vi kom hem kunde vi slå på filmen, och såg klart hela. Fast jag var sjukt trött så höll på att somna några gånger, och var helt död när filmen var slut :P Vi såg Hur många lingon finns det i världen och den var helt okej. Vet inte om det var för att jag var så trött som jag inte tyckte den var bättre än så, kanske måste se den igen. Jag somnade i alla fall innan jag hann få ner huvudet på kudden.


Idag har vi tvättstuga. Jag har en full tvättkorg att tvätta, och hade vi haft tvättkorgar nog så hade Christoffers tvätt tagit upp säkert fyra stycken. Han hade två fulla sopsäckar eftersom han inte har tvättat sedan jag gjorde det sist, vilket är kanske sju veckor sedan? Han hade bokat fel datum säger han ;) Han må vara lat, men när man väl har bokat så är han faktiskt duktig och tvättar. Det är bara det att idag har han innebandymatch så jag får tvätta allt själv, och jag är inte glad. I princip all tvätt ska hängas i vårat värdelösa jävla torkrum som aldrig får tvätten torr.

Vi får väl se hur det går idag.. Och hur fan jag ska få tvätten upp ur tvättstugan innan halv sex då tvätt-tiden är slut, eftersom det är hur mycket som helst och allt lär hänga så länge som möjligt. Är redan less, och hungrig. Och maten ska stå på bordet till kl sex ungefär då C kommer hem. Jag har fullt upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0