Mamsi har flyttat

Stället som har varit mitt hem i nio år är inte det längre. Det känns konstigt! Idag har vi flyttat i 12 timmar (!!!). Mamma började åtta på morgonen, jag var uppe klockan tio och vi har blivit klara tio på kvällen. Blev matpaus för alla sex stycken hos mormor och morfar bara, annars har vi varit i full gång hela dagen. Man är lagomt slut i kroppen nu.

Vi har aldrig bott såhär länge på ett ställe med mamma. Förut flyttade vi efter 1,5 år på varje ställe vi bodde. Mina föräldrar har ju bott grannar i nio år nu så det känns lite konstigt att inte kunna springa emellan längre. Det är ju inte långt nu heller, men det tar i alla fall minst fem minuter att gå. Pappa har bott här länge, och han har vi inte flyttat så mycket med så man är ju van att bo här. Förut var man van att flytta med mamma, det var kul med nytt ställe hela tiden. Nu känns det lite konstigt, kanske för att hon har flyttat till mindre lägenhet också. Den är riktigt fin och rymlig, hade också velat ha en sån lägenhet själv!

Tekniskt sett så bor jag faktiskt ingenstans just nu haha.. Är ju skriven hos mamma och hon har ju ändrat sin adress men bara för sig själv. Min adressändring börjar gälla först nästa helg typ, så jag finns som ingenstans just nu haha! Väntar på mitt ICA-kort men det ska förhoppningsvis inte hinna komma bort på vägen, får ju knappt någon post.


Eftersom vi har bytt lägenhet med en annan familj så har vi flyttat saker eftersom. Vardagsrummet och sovrummet är proppfyllt med kartonger och grejer och sängarna står inne på toan haha. Imorgon ska jag börja hjälpa mamma att packa upp. Hon och hennes hund sover i byn inatt. Jag och min jycke sover hemma hos pappa inatt. Och nej pappa, hon är inte i närheten av din fina soffa ;) Hon ligger på mattan framför teven och sover.

Det var ett lååångt inlägg. Får se när man somnar inatt, är rätt så uppe i varv fastän jag är trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0