Hemma, men en jävla skitdag!

Varning för ett långt och tråkigt inlägg... Då var man på hemmaplan igen, känns dock inte lika skönt som jag hade trott. Så sjukt irriterad.. Tåget var typ 20 min sent så det var ju inte så farligt, så tänkte jag ta ettan nedanför tågstationen hem, så rastar hunden och går dit men den går inte därifrån. Står nån skylt men inte fattar ju jag, för jag kan inga gator. Knallade upp till stan och där är det avstängt och går inga bussar ifrån. Ringer Christoffer men vad gör det när bilen inte startar, och han har ju inte heller nån aning vart bussarna går ifrån.
 
Så smsar Jesper och han hjälper mig lite, går upp till Interpool eller ja bortanför där, svänger ner efter nån gata och får vänta där på 12an i typ 20 minuter. Kan tillägga att mina väskor vägde HUR mycket som helst, alltså jag domnade av i armen när jag drog runt på den och fick byta hela tiden. Tog 45 minuter att gå från tågstation till Interpool haha. Och det är inte ens långt.. Började nästan grina för jag var så arg haha.. Bättre blev det inte av att det började regna som fan, men hem kom jag.
 
Sen blev det inte bättre av att jag träffade en spydig målare i trappuppgången, de har väl tydligen börjat måla i vårat hus nu, såhär fem veckor försent. Så bara för att han förstörde min dag så tänker jag inte låta dom måla hos oss (det är frivilligt typ, har man inte plockat undan så målar dom inte), för jag är ju hemma om dagarna och de ska måla både invändigt och utvändigt så dom kommer göra det inifrån lägenheten. Och jag tänker inte ha nån spydig gubbe i min lägenhet när jag är hemma. Då har jag hellre omålade fönster.
 
Har i alla fall packat upp allt jag hade i min feta handväska, bytt till torra kläder (var genomblöt när jag kom hem), rensat lite allt möjligt, slängt en tre veckor gammal möglig matlåda ur kylen (tyckte väl att det luktade skumt haha) och vattnat mina döda blommor. Kul att C inte ens lägger märke till dom, dom verkligen låg ner helt uttorkade haha. Måste packa upp resväskan också men ska bara samla lite kraft. Sen lär jag nog ta en tupplur, det dröjer nog ett bra tag innan C kommer hem från jobbet eftersom han måste försöka kolla vad som är fel på bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0