Gårdagen

Igår började dagen rätt lugnt med frulle och sedan åka ner till tågstation där jag hämtade ut tågbiljetterna. Alla tåg var försenade flera timmar, var smockat med folk på station.. Vi handlade och sedan gjorde jag lite bus, haha. Men det ska jag skriva om en annan gång :) På kvällen låg jag bara hemma i soffan eftersom jag var allergisk, så mådde inte skitbra. Christoffer åkte till Andersberg och var där, och han ringde när han var på väg hem så skulle jag gå till parkeringen och möta honom.
 
Stod i trapphuset och väntade och väntade. Hörde nån bil som lät som hans, men ingen bil kom. Plötsligt ser jag han komma gående så går ut och möter han, och han säger att han kört fast i korsningen. Klockan var ju efter elva och många har ju jobb/skola så det fanns ju ingen att ringa om hjälp. Han gick hem för att ladda telefonen och jag gick till bilen.
 
Det blåste och hade drivit snö ut på vägen. Inte så lite snö heller...


Som sagt, hade drivit rätt mycket... Bilen satt där den satt!

Det där är alltså mitt på vägen! Kan tro att han kört i diket men det är mitt på vägen vid en korsning. Bilen gick inte att röra en milimeter, den satt fast på underredet och däcken bara spann. Stannade en jättesnäll man som försökte hjälpa oss och skulle dra loss oss, men det fanns inget i bak att dra med så han var tvungen att åka tillslut. Då om en traktor och plogade bort det mesta framför oss, och kan säga att utan hans hjälp hade vi fan suttit fast ännu!!
 
Sprang och letade en jävla spade på hela Kastsjö, men hittade inget. Bilen stod på hela tiden så snön därunder smälte väl eftersom, och efter nån timme lyckades vi till slut genom att köra fram och backa bak om vartannat, äntligen få loss bilen! Det är fan ett under att den kom loss.. Vågade inte ens ställa oss på motorvärmarplatsen eftersom det var så mycket snö, hade nog kört fast där också. Vi var en aning kalla och blöta när vi kom in. Kollade på Stalkers i soffan under täcket innan det blev läggdags lite senare än det från början var tänkt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0