Presenter och mat, mat, mera mat

Förra veckan hämtade jag ut en födelsedagspresent från min faster och samtidigt hade jag och Christoffer fått paket från hans släktingar i Jugoslavien. För er som inte vet så är han hälften jugoslav. Det var i alla fall hans mammas moster som hade skickat grejer åt oss. Vi visste att vi skulle få en groda som man lägger ett mynt i munnen på och den ska sitta på ett ställe så den "ser ut över rummet" och då ska den ge tur. Men det var ju inte bara en groda vi fick, shit va grejer det var! :) Fick nå halsband, dukar, handdukar/förkläde och en prydnadskatt.


Katten var lite häftig tycker jag! Grodan såg lite brutal ut men den ska ju bringa tur ;)

Idag var Christoffer till sin mormor och hälsade på, och fick med sig ja seriöst typ fyra påsar mat måste det ha varit! Alltifrån kött till såser, fikabröd och Christoffers älskade jäkla vitlökspaprikor - luktar fysatan av dom men han ääälskar dom ;) Vi fick även ägg, säkert 20-25 stycken haha! Har faktiskt aldrig ätit av hennes mat förut, eller ja dillkött har vi ätit en gång tror jag. Så det är ju kul att prova nått nytt, speciellt eftersom det är ganska stark mat och det gillar jag. Men paprikorna får han då hålla för sig själv, jag gillar vitlök med fyfan så de luktar, hade aldrig fallit mig in att smaka dom haha!


Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag har en sån dära groda. Och jag har fått lära mig att den ska sitta innanför ytterdörren med pengen vänt inåt och då för den in rikedom i hemmet :)

2012-01-20 @ 04:17:24
URL: http://sjoholmmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0