Impulstur till Ikea

Idag helt på impuls åkte vi till Ikea. Besöket där är nog det kortaste någonsin, på bara 40 minuter ;) I och för sig kollade vi inte på något annat än de två madrasserna vi köpte, en kudde och ett skohorn. Vi använde presentkorten som vi hade så vi kollade inte efter nått annat, men det blir en sväng till Ikea framöver också.


Jesper lastar in madrasserna i den galet stora släpvagnen som vi hyrde
 

Jag monterade ihop dubbelsängen själv medan herrskapet körde tillbaka vagnen
 

Ommöblerat och renbäddat i sängen! 
  


Blev bäst möblerat så som vi har det nu, även om jag egentligen inte vill ha det så. Ville ha sängen i mitten av väggen för att jag som ligger närmast fönstret ska slippa kliva över Christoffer hela tiden när jag ska upp. Men det blev för snålt om plats på sidorna eftersom vi har en byrå med strumpor och underkläder i sovrummet som tar plats. Men funderar på att försöka möblera om det på något sätt i framtiden, så den som lever får väl se, som jag brukar säga :) Ska bli skönt att slippa trängas i en 120 säng i alla fall, men jag kommer väl ändå ligga på Christoffers sida hela tiden hehe.

Hade allra helst velat måla dubbelsängen vit, hade blivit hur fint som helst eftersom allt annat i sovrummet är vitt, förutom byrån. Men det blir för mycket jobb tror jag, känns som det nu i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0