Vad det blev av eftermiddagen



Jag var som sagt skeptiskt till att det skulle få plats i bilen men det gick bra. Bredvid oss på varuutlämningen stod en kvinna i en bil som var mindre än våran golf med huuur mycket saker som helst som hon skulle försöka knöla in i den. Vi frågade om hon behövde hjälp att packa in och det tackade hon ja till. Alltså, hon skämdes sååå mycket och sa att hon alltid är alldeles för optimistisk. Och ja, det lär jag hålla med om ;) Hon hade fyra kartonger i baksätet på golvet, en enorm matta, en jättestor tavla, nån kartong som var lika stor som en dörr typ och en spegel som var ännu längre än den. Jag trodde aldrig att det skulle gå, men efter en halvtimme så kunde vi få igen alla dörrar med allt inne i bilen och hon kunde rulla de tio milen hon hade hem. Hon var så enormt glad över att vi hjälpt henne och sa att vi skulle få dagens ros av henne. Dagens goda gärning blev ju det i alla fall :)

Sen att en del av tevebänken var trasig när vi kom hem och skulle montera ihop det är ju en annan femma... Då blev det livat i holken vill jag lova ;) Så ett samtal till Ikea imorgon och se hur vi löser det. Vi vågar inte skruva ihop tevebänken ikväll ifall vi måste ta med hela tillbaka (inte för att jag tror det, men dumt att chansa), men det spelar inte så stor roll eftersom jag mår som en påse skit ikväll och ändå knappt hade orkat. Tråkigt bara att behöva vänta när man faktiskt har varit dit och köpt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0