Blåbärsplockning


Träffade en alldeles jättegrön liten larv på prommis idag, läskiga är dom men ändå hur häftiga som helst!

Idag är Nova "magsjuk" eftersom hon stulit matlådor och ätit på tok för stark mat. Mindre kul.. Hon måste duschas av varje gång hon varit ute haha, har spytt flera gånger osv. Christoffer slutade tidigare idag så vi åt och sen drog vi iväg till skogen vid klockan 18 och plockade blåbär! Kul att man hann med det nån gång. Var sjukt mycket sist vi var där, men nu fanns det ju såklart typ inget.. :( Dessutom började det verkligen spöregna efter 20 minuter så då åkte vi och handlade istället. Kanske får leta på nå annat ställe och plocka på nån annan gång, största svårigheten är dock att tvinga med Christoffer. Han är inget fan av att plocka blåbär ;) Tycker väl inte heller att det är skitkul men man säger inte nej till att plocka till en paj eller att göra smoothie! Så mycket godare än när man köper frysta.


Efter blåbärsplockningen kom regnbågen fram. Fotade den innan vi gick in och handlade


Mängden blåbär var inget att skryta med, men räcker till en paj iaf!

Nu är Christoffer och tränar, efter det ska han hämta hem datorn från Max för han var ju där och spelade igår. Jag ska samla lite krafter och sen ta tag i disken, och så funderar jag på om jag ska baka pajen idag, eller om jag kanske tar det imorgon? Får se hur det blir, ska kanske försöka få tvätt-tid imorgon så att tvättkorgen blir tom någon gång :) Satsar nog på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0