Då var man hemma

I söndags kom jag fram till Gävle tio minuter för tidigt med tåget. Christoffer hämtade mig, vi åkte hem och hade lite julafton och sen handlade vi färdkost och hämtade lite banankartonger. Sen packade vi i princip allt i lägenheten, utom skafferiet och lite köksporslin. Och så var det bara att fylla bilen med det vi behövde som fick plats. Bilen var fullproppad, fattar inte hur allt vi tog med oss fick plats..

När vi väl fått in allt i bilen, vilket var en kamp bara det, så skulle vi ju åka iväg och så upptäckte vi att sätena var längst fram så vi fick inte ens plats haha! :( Så det var bara att sätta sig och trycka bak sätet allt man hade och hoppas att inget skulle gå sönder. Åkte vid halv två men tog det väldigt lugnt efter vägen, och stannade och åt också och sådär. Var i Umeå vid halv nio om jag inte minns fel? Och klockan tio låg vi i sängen och skulle sova, man var bra trött.



Startade klockan sju från Umeå igår och var framme i Gällivare tjugo över tolv. Då var vi till mormor och morfar och lämnade en hel del grejer, eller ja mest kläder som inte kommer få plats. Och jag lär nog dit igen och lämna kläder när jag har sorterat och lagt i det jag vill ha i garderoben. Var på Ahlsell och sen Top bostäder också. Sen när vi väl kom hem, typ vid fem eller så, så packade vi upp allt vi hade med oss. På kvällen hämtade vi Nova som mamma har varit hundvakt åt, trodde nästan hon skulle slå en frivolt när hon såg Christoffer haha :) Sen blev det läggdags rätt tidigt, men så gick vi upp igen och satt och pratade med Jonte till typ halv ett.


Var lite snålt med soppa de sista milen!

Christoffer jobbar första dagen idag, och jag jobbar kväll. Ska snart iväg och handla lite mat och sen få tiden att gå. Imorgon är jag ledig men sen jobbar jag varje dag till på måndag nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0