Inget varar förevigt

Man växer alltid ifrån varandra. Alltid. Mer eller mindre. Eller nej, det gör man faktiskt inte. Man växer utan varandra. Man kan inte växa ifrån varandra.

Förr trodde jag att man inte kunde växa ifrån varandra. Det kanske man kan, men hur? Om man är bra kompisar, hur kan man växa ifrån varandra? Växer man inte med varandra? Däremot så tror jag att det kan vara så att man inte växer tillsammans. Nån som förstår sig på mina överseriösa tankar?

Jag tänker på det här rätt ofta, när man växer utan någon som stått en nära så länge man har minne tillbaka. Någon man förlorat på ett eller annat sätt; död, flytt eller något så enkelt som "kompisbyte" - hur klarar man sig då? Någon man kanske ser varje dag, i syne eller på riktigt, men den närvarar inte som förr. När ens högra hand, ens halva hjärta och andra halva av sig själv är borta - hur fan klarar man sig då?

Fråga mig. Jag har överlevt. Men jag vet inte hur. Jag är fortfarande inte helt levande, men jag tar mig levande ur det för att jag är stark och jag klarar det!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag vet exkat var du pratar om, jag har vart med om detta med nästan alla mina barndoms kamrater när jag flyttade.
Men de går, just när man är så där tajta med vännerna så tror man att amn aldrig ska klara sig utan denna underbara person.. Men en dag upptäcker man att de inte längra är som förut, men att man nu har nya vänner man inte kan klara sig utan..

2007-11-16 @ 12:32:55
URL: http://michaelaSjoholm.blogg.se
Postat av: Mimmi

jag förstår vad du menar och håller med i att man växer utan varandra, inte ifrån.

vet inte vad som har hänt med dig men hoppas att allt blir bra snart. har själv växt utan andra kompisar vilket har lett till problem.

hope things work it out for you, kram

2007-11-17 @ 11:38:39
URL: http://mimsandhershit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0