uppe med tuppen

I det här huset fick man inte sova länge idag. Det brukar jag få annars, oftast är det jag som är vaken först. Men imorse var det liv på både hundar och familj. Nu har mamma skjutsat iväg Jonte och pappa till ishallen för dom ska iväg till Älvsbyn och spela hockey. Jag somnade redan halv tolv igår, så jäkla skönt!

Här för nån dag sen så satt jag och funderade på att jag aldrig riktigt har haft nått seriöst förhållande över alla hjärtans dag. Det är kanske därför jag tycker att det är överskattat? Jag menar, det var kul när man gick på mellanstadiet och fick gelehjärtan från sina "hemliga beundrare" som man oftast visste mycket väl vilka dom var. Alla hjärtans dag är en fin dag i sig att visa lite extra omtanke och sådär, men även i år blir alla hjärtans dag en ganska vanlig dag när nu inte min pojke är här. Visst är det väl tråkigt men man är van vid att man inte kan träffas när man vill fast det är lite jobbigt när alla beklagar sig över att vi inte får träffas över alla hjärtans dag. Jag vet att det är för att dom bryr sig och tycker synd om en, men man börjar fundera så mycket då. Nåväl, det går inte att göra något åt och vi ses ändå så småningom.
Idag fyller lilla hjärtvalpen år också. Mammas hund är född på alla hjärtans dag förra året så idag blir hon ett helt år.

Planerna för idag är promenad så snart mamma kommer tillbaka, sen ska jag hoppa i duschen, packa och så får jag se vad som händer. Sen ska jag sminka och fixa mig, åka och beställa mat och ikväll åker jag upp till Linnea och firar alla hjärtans dag med henne, myspys! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0