Jag vill ha en katt!

Jag har alltid varit rädd för katter för när jag var liten fick vi ta en katt som var typ 6-8 veckor och det blev lite snurr i huvudet på han, vilket förmodligen berodde på att han togs från sin mamma för tidigt då man egentligen ska ta kattungar när dom är 12 veckor, men vi fick honom av två norrmän som min mammas gamla kille bärgade. Det var en väldigt galen och oberäknelig katt, man kunde sitta och klappa honom och helt plötsligt körde han klorna i ansiktet på en. Han fastnade med en klo i min panna en gång och jag kunde inte få ut den själv så min gamla låtsassyster fick hjälpa mig. Kidde, som han hette, sprang dock bort i Lansjärv när han var kring ett år och han blev förvildad väldigt fort så vi fick aldrig hem honom igen. Det var tack vare den katten som jag blev rädd för katter.

Första gången jag var till Christoffer mötte Sickan mig i hallen och jag blev jätterädd för henne. Nu är jag van vid henne men jag är osäker på henne i vissa situationer. Nu på senare dar har jag träffat många trevliga katter men jag hyser fortfarande en enorm respekt för katter även om jag tål att klappa dom och sådär, det gjorde jag inte förut. Kan tyckas vara löjlig när man klarar av att ha "kamphundar" i knät men inte små söta katter ;)

(alla bilder kommer från blocket)

Nästa år, när jag flyttar till eget (om det nu blir som tänkt), så har jag tänkt skaffa katt. Helst hade jag velat ha en devon rex (dom är typ krulliga) men en sån katt kostar typ 7.000 kr så då är det lika att spara lite mer pengar så har man råd att köpa en hund istället. Jag har i alla fall tänkt prova ha katt, främst som sällskap till min hund som tokälskar katter. Hon tycker om katter mer än vad hon tycker om hundar.

Vad det blir för nån beror på vad det är för kattungar som säljs då, men det blir förmodligen en hankatt. Jag hoppas att jag klarar av att bo med katten, är ju egentligen allergisk men jag har aldrig känt av Sickan, fast det kan bero på att hon är utekatt också. Skulle i alla fall vara spännande att köpa en kattsing när jag flyttat hemifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0