Deppinlägg gånger fyrahundrafemtiotusen i samma blogg

Vad jag tycker det är fånigt med folk som bara skriver trista, nedstämda inlägg i sin blogg. Det är ju inte ens kul att läsa, när man bara nedvärderar sig själv och "vill" (verkar det som) att andra ska tycka synd om en? Liksom okej, alla mår dåligt nån gång och det är klart att man ska få skriva blogg ändå. När man är missnöjd med sig själv, när man har jobbiga tankar eller gjort något osv. Jag har ibland dåliga dagar och skriver deppiga inlägg flera gånger på rad, men inte kränker jag mig själv i varenda inlägg. Men är det verkligen kul när hela ens blogg bara innehåller missöden och "hej jag hatar mig själv, jag är så jävla värdelös"-inlägg? Nä, jag tror det är ett sorts rop på hjälp då. Se mig, ta hand om mig, tyck synd om mig, förlåt för att jag finns. Det är inte ens kul att läsa. Vill man ens läsa gamla inlägg i sin blogg då, vill man ens se sin blogg? När man bara har skrivit hur kass och äcklig man är? Jag fattar inte. Då kan man skriva dagbok i pappersformat istället och gömma undan det tycker jag. För mår man såpass dåligt att man inte kan skriva ett enda bra ord om sig själv så vill man ju inte se dessa nedvärderande ord man har skrivit hela tiden. Tycker det är så sjukt töntigt bara, när hela ens blogg bara är ett enda jävla mörker. Fel att se livet från den ljusa sidan ibland? Har man haft ett dåligt liv hittills, så är det aldrig försent att lägga det åt sidan och försöka börja om. Sluta tyck synd om er själva och gräv er ännu djupare ner, ta hjälp av nån som kan sånt där och blogga om bra tider istället. Det uppskattas mer och är mycket roligare att läsa än nå töntigt inlägg om varför man inte orkar leva med sig själv. Ändra på felen och lev ditt liv som en glad människa istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0