150 dagars nedräkning

Om 150 dagar är jag fri. Kan man säga så? Idag är det 150 dagar kvar till studenten. Det är 150 dagar mellan 2011-01-11 och 2011-06-10. Vad ska jag göra då, när jag är fri? Jag måste sommarjobba innan jag flyttar, men jag hade kunnat slänga mig ner till södra delen av Sverige redan samma dag som studenten känns det som nu. Hittar jag ett sommarjobb där nere kan jag nog flytta direkt. Jag hoppas verkligen att jag flyttar till sommaren, för Gällivare finns alltid kvar om jag vill återvända. Jag hoppas att jag hittar ett jobb också så jag slipper flytta tillbaka för att jag inte klarar av att bo där nere. Har ingen aning om vad jag vill göra, men en stor del av mig längtar väldigt mycket trots att allt är ganska skrämmande i vuxenlivet utan skola och plugg.

150 dagar. 5 månader. Det är det enda jag behöver stå ut med. Ska anstränga mig för att orka med skolan de här månaderna som jag har framför mig. Fem månader är ingenting. 150 dagar, sen är jag fri.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0