Alkoholiserade omgivningar

Jag måste bara få vara lite bitter just nu, så orkar ni inte läsa massa negativt så kan ni ju gå vidare redan nu. Jag förstår mig inte på folk som super så fort de får tillfälle. Onsdag, fredag, lördag och gärna fler dagar om det skulle gå. Och då menar jag inte att dricka litegrann utan supa sig redlöst full flera gånger i veckan. Kroppen lär ju ta stryk nån gång.

Kalla mig bitter, ja kanske är jag lite bitter men jag förstår inte hur folk kan välja sprit framför exempelvis kärleken. Då lär man ju inse att det är spriten som man är kär i om det har gått så långt. Att sånt kan vara så viktigt för vissa människor är ja.. jag vet inte alls.. Folk som nekar till att det drar i sprittarmen så fort det närmar sig helg, då har det också gått för långt. Och om man inte vill dricka, ja då blir man kallad kyckling. Vem är det som är en kyckling egentligen? Förmodligen den som inte kan stå emot grupptrycket och lär gå ut och supa vid varje tillfälle som ges.

Jag dricker inte ofta, långt ifrån lika ofta som andra i min ålder. Kanske är jag tråkig för det, men inte är jag så brydd. Jag känner mig inte behövd till att dricka för att kunna göra något kul, och jag har inte behov av att få vara full varje vecka. Visst kan jag supa när jag har lust, och visst kan jag bli för full, få snefylla och sånt som alla människor kan få. Men inte varje gång jag dricker. Jag förstår inte att folk som inte kan dricka sprit dricker det ändå, och grinar sönder hela kvällen eller blir aggressiva och förstör saker och samtidigt förstör för andra. Folk som gör sånt hela tiden menar jag, att det händer ibland kan ju vilken människa som helst förstå.

Nu är luften rensad. Ja' ä int' bitter. Eller jo, det är jag. Tack för mig, hoppas ingen kände sig träffad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0