Löprunda

Det enda som kan bota träningsvärk är ju att skaffa sig lite mer, så jag har varit ute och sprungit idag med. Gick väldigt trögt i början och hade precis som igår grymt lust att vända om och gå hem. Men det är tur att jag är envis, för jag vet hur besviken jag ska bli om jag ger upp. Det var i alla fall mest första halvan som gick trögt och så var det ju igår också, sen går det lättare även om det är jobbigt.

Förbättrade även tiden idag, blev 2 min och 34 sekunder snabbare än igår! Har svårt att förstå det, måste ha blivit nått fel känns det som eftersom jag tyckte det kändes ganska jobbigt att springa idag.. Men det kanske är möjligt, för jag tror att jag hade lite högre tempo än igår, trodde inte det var så mycket högre bara. Men får väl se nästa gång hur jag ligger i tiden då :) Så får jag se om tiden kan ha stämt den här gången.

Nu är jag i alla fall något mör i kroppen, och det blir nog en träningvärk från helvetet imorgon! Känner mig så grymt stel i ryggen eftersom jag har så dålig hållning. Fick även skavsår under foten idag, men hittade ingenting i skon som kunde ha skavt. Så får se om det skaver nästa löprunda också. Imorgon blir det nog en vilodag i alla fall, med den träningvärken som borde komma så är det nog bäst ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0