Påfågeljävel

Gårdagen var lika tråkig som vanligt. På tyskan pratade jag och Issa barndomsminnen och jag minns när jag blev jagad av en jävla påfågel på Skansen när jag var typ 6-7 bast. Sen dess har jag varit skiträdd för dom. Påfågelsnacket fortsatte på matten, där jag garvade så jag grinade och pissade ner mig, eller ja, nästan i alla fall. Då hörde vi nämligen en påfågel! Eller egentligen var det en tjej som garvade men det var ett påfågelläte.
När jag och Isabell cyklade hem så voltade vi med cykeln. Pinsamt värre, men det var ju så sjuhelvetes halt ute! Inne på ett villaområde dessutom, där en tant just rastade sin hund och en halvt om halvt goodlooking kille stod ute och målade. Vi låg på vägen och asgarvade av smärta tills jag kom på att ännu fler kunde se oss så jag ställde mig upp och tog upp cykeln. Ont i arslet och benet hade jag. Som fan. Sen ledde jag cykeln enda fram till nedförsbacken där vi rejsade ner och sedan in på den stabilare grusstigen. Dramatiskt det där. Sista cykelturen för i år kan jag ju garantera.
 
Idag har allt bara vart tråkigt. Bildlektionen på morgonen var helt OK, sen hade vi engelska och svenska. Efter det stack jag hem på lunchen, slängde i mig mackor och yoghurt och begav mig till brottningslokalhallgrejset för vi skulle ha brottning på gympan. Svettigt äckligt värre, men riktigt roligt var det faktiskt. Var så förbannat trött på SO:n som vi hade sen. Vi skrev bla utvärdering för SO eftersom vi har utvecklingssamtal snart. Jag var så trött så jag kom inte på något jag var bra på, eller nått jag behöver utveckla. Sa det till våran lärare och hon sa att det måste ju finnas NÅTT jag är bra på, annars skulle jag inte ha betyg i ämnet. "Nej, det finns inget, jag är skitdålig, helt jävla värdelös!" sa jag. Till slut kom jag dock på något! Fast nå vidare bra var det ju inte.. Bleeeeh..
 
Nu ska sjömannen kila! Tjohejs!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

bra att du uppdaterar! duktigt flicka :D

å ligga å rulla på marken - vad ska det vara bra för? ;)

2007-10-16 @ 21:32:47
URL: http://mimsandhershit.blogg.se
Postat av: Michaela

Haha, ojsan. Men Evelina, vad håller du på med när dina föräldrar tror något sånt ;).. Okejdå, men då ser vi till att träffas under höstlovet. Kanske du ska följa med mig och Malin på party? ;) kramar

2007-10-17 @ 21:47:45
URL: http://michaelaSjoholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0