fallet är löst!

Jag har fått körtelfeber (infektiös mononukleos / kyssjuka / kissing disease) - tror jag iaf! Har läst om det nu och nästan allt stämmer in på hur jag känner mig:

"Vanligast är förstorade tonsiller (halsmandlar) och förstorade lymfknutor i halsen, i armhålorna och i ljumskarna. Feber, trötthet och svårighet att svälja är också vanligt. Andra symptom som kopplas till körtelfeber är värk i lederna och ont i musklerna, svullna ögonlock, utslag på huden och illamående. Mjälten och levern kan vara förstorade."

Huuujja! Men under nästa vecka får jag svar iaf. Men det är säkert nått helt annat bara därför.. Nu kan jag vara lite lugn, TROR JAG. Tills dess ska jag lägga mig ner och dö, adjöss!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Haha, Evelina, du vet väl att körtelfeber kallas för "kyssjukan"?

Den smittar endast vid hångel, USCH ;)

Sa ju att de var han som var boven!

2008-12-03 @ 20:18:16
URL: http://mslouisiana.blogg.se/
Postat av: Sara

huvva, vad jobbigt, hoppas att du blir bättre snart! :D

2008-12-03 @ 21:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0