men usch och fy på sjuka

Mamma ringde imorse och sa att jag hade fått läkartid tjugo över nio. Väl där stack dom mig i armen, tog tre provrör med blod, grävde lite i halsen och vi pratade om vad jag ska göra under jullovet. Sen fick jag gå in till läkaren, han sa att jag har körtelfeber, förstorad lever och förstorad mjälte och även var värdena på blodplättar något låga, vad nu det ska betyda. Dessutom har jag fått halsfluss igen så nu har jag fått en starkare penicillinkur. Ska äta 30 tabletter på 7,5 dagar så det är ju hur många som helst. Dom gick faktiskt ner ganska lätt.
 
Det enda som är, är att man spyr som en gris av dom. Jag har typ legat på toan hela dagen och spytt känns det som. Imorse spydde jag typ fem gånger, sen efter det har jag spytt 3 gånger. Inte alls trevligt. Läkaren sa att han kunde lägga en slant på att Christoffer är den skyldige till att jag har körtelfeber, jag kan lägga ett antal slantar på att han är det haha ;)
 
När jag kom hem ringde jag till min pojk som också är sjukling idag, sen låg jag utslagen i soffan tills vid elva, då gick jag och la mig. Jag vaknade några gånger för att springa upp och spy (dom där tre gångerna jag nämnde förr..) men jag klev inte upp förrän halv åtta. Då var jag alldeles snurrig och trodde att jag missat Bonde söker fru, men det hade jag inte. Linnea ringde och informerade om dagsläget och lite sånt där.
Så har jag kollat teve tills nyss. Nu ska jag nog sova, jag mår som ett as :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0