...and now it's all over

i onsdags var det bal, nervöst som tusan. såå mycket folk! iaf som glodde på en, rätt många nior på balen också förvisso. det var jättetrevligt under middagen och så, sen blev det lite segt så jag, linnea och pojkarna drog till jens lägenhet vid tolvtiden, då hade vi ändå varit där i fyra timmar.
linnea blev trött så vi ville låta henne sova i lugn och ro iaf. jag, robin, tim och david stack till johans lägenhet istället, vid typ tvåtiden. vi vakade hela natten och kollade på film. halv fyra bestämde vi oss för att äta tårta, tim fyllde nämligen år. så robin och david sprang till jens och hämtade tårtan. efter det så låg vi i sängen och surrade, busigt. fram till klockan sju faktiskt. då slocknade vi av utmattning i en hel halvtimme innan jag vaknade panikslaget, nöp david i låret och ropade "david, det ringer!!" haha. ja, tims mobil ringde alltså.

tims mamma hämtade robin och tim, dom for hem till gällivare för att duscha och göra sig i ordning för skolavslutningen. jag ringde och väckte linnea och gick sen över dit. david stannade hos johan men kom dit han med efter att han gjort sig i ordning. bilade ner till gällivare inför skolavslutningen, somnade faktiskt fem gånger på den(!!) så trött var jag. grinade gjorde jag också, utav helvete alltså! gick inte att få stopp på några tårar här inte, dom bara rann. trodde först inte att jag skulle gråta men när favoritläraren petra kramade om mig och jag såg att hon grät, ja då började jag också! så jag var tvungen att springa till linnea och grina litegrann. det var nog inte många nior som lämnade blå forell med ett torrt öga.
sällskapade med oskar, david och timo innan deras taxi gick till byn, sen sprang jag och linnea på stan, hämtade nån nyckel hos anna också. malin kom till stan och linnea for sedan hem. jag och malin knallade hit och jag kände att jag var lite trött, så jag la mig i sängen och bad malin väcka mig ifall jag skulle somna, hennes buss gick till byn klockan fyra. vaknade vid halv fem och malin var borta, ringde henne men hon hade väckt mig och sagt att hon skulle hem och jag hade bara sagt okej och sovit vidare. har inget minne av det heller.. måste sovit tungt. ändå sov jag inte ens en timme.
åt mat, for ut till klubben och hämtade usb-minne, välkomnades av de fina orden "men vafan, far hem och sov!!" ;D haha, nån som såg att jag vakat fastän jag inte nämnt något än? fikade med familjen på kvällen och satt uppe till två på natten. då kunde jag äntligen gå och sova, efter att ha varit vaken 39 timmar i sträck, minus ca en timme sammanlagt då jag sovit.


tack 9c för tre underbara år tillsammans. är glad att jag fått lära känna er allihopa. kommer aldrig glömma den här klassen, inte er heller. högstadiet var en sjukt rolig tid och nian har slagit allt. se till att göra nått bra av era liv så man kan vara stolt över att ha gått i samma klass som er ;D jag hoppas att vi kan hålla kontakten fast vi inte kommer gå i samma klass längre..

vaknade halv två idag (oj..), hämtade emma på tåget och har umgåtts med henne hela eftermiddagen och kvällen. nu ska jag sova, ska trots allt upp om fyra timmar, hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0