jag misshandlar min kropp

..och det är precis lika hemskt som det låter. Om inte ännu värre. Visst har jag förstått att varken jag eller kroppen mår bra när jag lever som jag gör men det var inte förrän idag då jag fick de där orden sagda som jag verkligen förstod. "Evelina, du måste sluta misshandla din kropp, för det är precis vad du gör" och det är verkligen sant. Under dagarna äter jag kanske en halv macka till frukost, sällan någon lunch men ibland lyckas jag med det, sen äter jag middag och därefter inget mer fram tills nästa morgon. Dessutom är jag vaken halva nätterna, sover dåligt och stressar som fan. Jag har nämnt det minst 100 000 gånger förut men nu förstår jag verkligen hur illa det är. Egentligen. Så nu har jag bestämt mig, nu ska jag ge mig fan på att ändra på det här, det kommer sluta illa annars.

Från och med imorgon ska jag sluta misshandla min egna kropp, för jag kan verkligen inte fortsätta leva såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0