en dag i ett litet samhälle

Idag har jag varit uppe tidigt, for sen iväg och tjänade lite pengar, sen övningskörde jag drygt 2 mil med pappa. Har börjat köra på landsvägarna nu, det går faktiskt bra. Första gången höll jag på att köra av vägen två gånger för växellådan på mammas bil är så seg så man måste ta i och då råkar jag alltid svänga överdrivet åt höger! Sen höll jag på att krocka med en ren igår men det gick bra. Och idag var jag ut och körde med pappa då, hans bil är bra mycket lättare att köra med. Svårt att hålla hastigheterna bara, glömmer bort och så kör jag för fort.
Sen har jag bakat kladdkaka och så har jag suttit och kluddat och ritat lite. Jag ritade massor när jag var yngre och nu fick jag lust igen men förr ritade jag bara djur och nu har jag gett mig på människor, är väl halvklar tror jag.
Mötte upp Sara idag också, vi var och köpte hårfärg åt henne sen gick vi hem till mig en sväng. Och hela min familj har ätit här hos pappa (mor min också), det var ett tag sen sist. Trevligt hur som helst.

Sen är jag så fruktansvärt less på att bo här. Igår var nästan värst, men då var det så sjukt dåligt väder och sånt gör allt värre bara. Idag har det varit sol och fint, men kallt. Hoppas morgondagen blir fin för då ska jag vara ute. Nej, en dag ska jag bort härifrån. Den dagen kommer förhopp-ningsvis om lite mer än två år, då jag har gått ut skolan.
Blir skönt i sommar iaf, då kommer jag vara borta en hel del helger åtminstone, sen halva juli blir jag i södra delen av Sverige och en sväng utomlands. Fast det är inte så hemskt att bo här under sommaren ändå, bara man har något att göra. Det är så tråkigt under hösten och vintern! Tur att livslusten börjar dyka upp igen nu under våren :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

vars utomlands ska du? :)

2009-04-18 @ 17:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0