Mellandagar

Nu börjar väl mellandagsrean och sånt där. På torsdag är det nyårsafton, kan inte fatta att det här året har gått så himla fort. Ikväll sticker jag ner till Gävle, framme imorgon tio över sju. Blir bara där en vecka sen åker jag hem och kommer hem dagen innan min artonårsdag för den vill alla att jag ska fira hemma. För mig spelar det ingen roll men jag lär åka hem, Christoffer följer iaf med så då är det lugnt.
 
Julen var trevlig i år. Jag hade verkligen ingen julkänsla men det är mysigt att sitta hela familjen och äta och surra och sådär. Vi brukar vara sju stycken när vi firar jul, i år var vi sex stycken (jag, lillebror, mamma, pappa, mormor, morfar). Annars brukar min morbror också vara med men han firar jul i Stockholm i år, där han bor. Vissa är jättemånga när de firar jul, det hade varit kul att ha ett stort julfirande men eftersom hela släkten på mammas sida bor i Norge utom vi, morbror och mormor och morfar så blir det inte att man firar jul ihop. Den nära släkten på pappas sida (farbror, faster x2 och kusiner x6) bor på varsina håll i södra Sverige så de firar vi inte heller ihop med. Fast när farmor levde brukade vi fira jul med en av mina fastrar och två kusiner hemma hos farmor också. Nu ska jag slänga upp lite bilder från julafton. Eftersom min bror är yngst och han är 15 år, och vi dessutom inte är så många så brukar det väl mest bli bilder på hundarna.
 





(och ja, bilderna blir större om man klickar på dom) 
 

Jag känner mig jättestressad, och när jag är stressad så går jag fram och tillbaka i lägenheten eller så sitter jag bara och gör ingenting, som jag gör nu då. Jag har lite saker som jag måste packa ner och som ska fixas innan jag åker med jag är så stressad så jag orkar inte ta tag i det! Hoppas att det inte är så mycket folk på tåget, det är så jobbigt.. Tänkte försöka mig på att mobilblogga nån gång också, jag har aldrig gjort det men det är tydligen gratis att mobilsurfa under mellandagarna.

Nu ska jag försöka ta tag i något som behöver göras. Snart i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0