framtidstankar

Jag och pappa satt och pratade lite allmänt vid matbordet alldeles nyss. Började prata om att jag flyttar härifrån så fort jag går ut skolan, eller så väntar jag ett år. Det beror helt på vart jag står i livet då. Hade jag valt mellan att flytta imorgon och vänta ett år så hade jag stuckit direkt. Men när det väl är dags kanske jag har bestämt mig för att stanna ett år till. Fast förhoppningsvis är det nånting som redan då drar mig härifrån. Det hoppas jag verkligen.
Pappa föreställer sig iaf att jag i såna fall stannar i Gällivare ett år, köper mig en sunkig etta på Fjällnäs och blir anställd på Ica. Jag träffar Toine, 25, knarkare. Toine flyttar in i min sunkiga etta på Fjällnäs. Han tycker det är jättebra att jag jobbar på Ica för då kan han sno mina pengar och köpa knark för dom.
Pappa menar alltså att det är farligt att jag börjar jobba på Ica. Då kanske jag börjar tänka varje år att jag stannar ett år till. Men bara ett år. För hos pappa får jag inte bo kvar längre än tills jag är 18 medan mamma kräver att jag ska bo hemma tills jag fyller 40. Jag står på pappas sida i detta fall ;) Pappa har humor, eller ja vi delar ungefär samma humor åtminstone!
Men en sak är säker i alla fall, jag ser ingen framtid för mig i Gällivare.

Kommentarer
Postat av: Pernilla S

Jag tror inte att nån har en framtid i Gällivare.. Inte som det ser ut just nu iaf.. :)

2009-02-17 @ 18:22:04
URL: http://pernillaha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0