Dag 4 - det här åt jag idag



Till frukost åt jag en macka som mamma har bakat. Till middag provade vi äta kycklingköttbullar för första gången, och det var väl helt okej typ. Till det åt vi makaroner och nu kommer alla svenskar storkna när jag säger att jag hade lingonsylt till det. Som jag skrivit tidigare är halva min släkt norsk och i Norge äter man lingonsylt till i princip allt så jag är uppvuxen med det, men i Sverige är det konstigt att äta lingonsylt till allt med makaroner, korv, plättar och sånt man äter det till i Norge. I Norge äter man också typ allt på macka - choklad, jordgubbssylt, hjortronsylt m.m. Ikväll ska jag trösta mig med lite chips för att jag är helt ensam hemma och mår som ett offer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0