Under julen ska jag förvandlas till en köttbulle

Tänkte bara meddela att jag har tagit paus från och med denna vecka fram tills lördag nästa vecka, 1 januari, från "matreglerna". Jag har inte vägt mig på drygt en månad nu, och jag kommer nog att väga mig först i mitten av januari ungefär, såsom jag har tänkt. Vill inte väga mig efter jul/nyår eftersom jag kommer att ha gått upp då, och då blir jag bara på dåligt humör.

Ska äta godis och god mat tills jag rullar fram!! Eller kanske inte riktigt, men det skulle inte kännas kul att gå på diet över jul och nyår, för då vill man faktiskt kunna äta gott.. Jag kommer ändå att försöka röra på mig så mycket som möjligt, men inga matregler att gå efter.

Har kommit in en period där jag känner mig fet igen, som att jag har gått upp alla kilo och mer därtill, fast jag vet och dessutom kan se att jag inte har det. För mitt eget bästa borde jag egentligen ställa mig på vågen och få se att jag faktiskt inte har gått upp, men jag ska hålla mig borta från den ett bra tag nu, närmare bestämt minst 3-4 veckor.

Som sagt, 1:a januari gäller det igen. Då ska jag gå in till 100% och köra stenhårt och vara noga med allting. På senaste tiden har motionen uteblivit rätt ofta pga mycket i skolan och SNORkallt väder och då spelar det ingen roll att man följer matreglerna för om man inte kombinerar de med motion så går man inte ner i vikt. Men efter att jag börjat igen så ska jag verkligen kämpa för att nå mitt slutmål, om det så ska ta hundra år! Ska stå med ett brett leende varje gång jag kliver upp på vågen, för varje gång ska jag vara närmare mitt slutmål. Jag är så sporrad redan!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0