Söndagkväll, snart ny vecka

Snartsnart läggdags. Eller egentligen borde jag kanske gått och lagt mig för typ två timmar sen när jag var jättetrött. Börjar hur som helst kvart i tio imorgon men bussen går tio över nio och dessutom så måste jag rasta hundarna innan jag åker till skolan, så uppstigning innan åtta med andra ord.
Och jävlar, nu kom jag på att jag inte har tränat nå till matteprovet vi har imorgon på morgonen! Haha åh, vad misslyckad jag är. Fast jag skulle nog inte klara det hur som helst, bara att ta det med en nypa salt.

Nu har man gått halva gymnasietiden + någon vecka. Jag räknar veckorna till lov hela tiden, är äckligt skolless. Jag undrar vad det ska bli av mig sen. Jag vet inte ens vad jag vill vidareutbilda mig till sen, och om jag orkar? Men det måste jag ju med tanke på vad jag går för linje.
Och jag har stått i bostadskö här i Gällivare i 1½ år. Inte för att jag tror att ja kommer att bo kvar här, men det kan vara bra att stå ifall nått händer så jag ändå blir här haha ;) I måndags ställde jag mig iaf i bostadskö i Gävle, så vem vet om jag kanske hamnar där om ett tag. Jag trivs i Gävle, men förmodligen skulle jag vilsa bort mig, lilla jag som kommer från ett samhälle med bara 20 000 invånare, inte ens det säkert. Annars tror jag typ att det blir Umeå eller Uppsala för mig, eller nått sånt. Det beror ju på vart man står i livet när man ska flytta hemifrån. Eller ja, kanske det blir så tidigt som till sommaren, det beror ju helt på vad hyresvärden säger om att jag har önskat lägenhet, får se om någon är ledig och om det blir att ta den. Men då flyttar jag ju bara ut genom en dörr och in genom en annan eftersom det är i samma hyreshus.

Och jag har skrivit lite CV ikväll, min samhällskunskapsuppgift. Känner mig så duktig och ambitiös. Sen om det är rätt upplägg och rätt skrivet osv, det tror jag ju inte men jag har i alla fall en bra början som kan få finslipas lite.
Nu ska jag sluta printa ner värdelösa ord här som förmodligen inte är ett dugg instressanta, om ett tag kryper jag ner under täcket och inväntar måndag vecka fyra. Tungt med skola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0