Hårfärgsdilemma as usual

Ikväll är en sån där kväll då jag ångrar att jag blev mörkhårig igen. Jag vill vara blond! Eller inte blond, men ljushårig. Så som jag var i april-maj innan det blev sådär ljuuust blont. Hitta en bild på Sophies facebook från april, då hade jag en hårfärg som jag tycker är fin nu. Typ ljusbrun-blond.

Så nu är frågan (eftersom det är dags för hårfärgning snart) - ljusbrunt med blonda slingor eller mörkbrunt? Vill egentligen verkligen inte färga blont igen för det slet nå fördjävulskt på mitt hår, har lite längre än axellångt nu och hade 10 cm längre när jag började blondera från första början. Ska jag hålla på så igen kommer jag förstöra mitt hår ännu mer och det kommer bli ännu kortare, och jag vill ju ha långt hår! Tycker det är sjukt kort som det är, för jag är inte van att ha såhär kort hår.

Grejen är ju bara den att om jag nu blir ljushårig igen, så kommer jag sitta och gnälla över att jag saknar mitt mörka hår så himla mycket. Vilken jävla besultsångest hårfärgningen alltid ger för mig, fel att alla gick omkring i peruk så man kunde byta färg direkt var och varannan dag?


Såhääär vill jag ha! Vissa bilder är jag lite orange också men bortse från det. Bilden nere i mitten är från Sophies facebook, så vill jag ha nuuuu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0