Ta sig i kragen

Känns som att det är dags för en uppdatering i den här kategorin. Sist skrev jag att jag skulle väga mig varannan vecka men jag har nu bestämt mig för att jag ska väga mig när jag känner för det. Ibland ofta, ibland sällan. Jag har nu inte vägt mig på 4 veckor faktiskt. Det är så lätt att bli besatt av vågen, så jag ska inte ägna allt för mycket tid åt det.

Sist jag vägde mig så hade jag 4,5 kilo kvar till mitt första delmål. Jag hoppas innerligt att jag når detta mål på 6 veckor (fram till jul). Det är inte helt säkert, ibland går man kanske knappt ner något alls, men jag vill lägga upp ett mål nu för att på riktigt kunna kämpa för det allt eftersom det närmar sig. Spela roll om jag är ett eller två kilo ifrån när dagen är kommen, när jag vet att jag har försökt så gott jag kan.

Jag har försökt att sköta dieten under lovet men det har inte varit lätt. Jag har ätit lite för mycket ibland och det vet jag, dock handlar det inte om typ 20-30 points för mycket, för jag har varit medveten om att inte försöka äta så mycket över det jag får. Jag har varit väldigt noga med att räkna frukost och middag, men om det sen har blivit lite godis så har jag inte räknat. Fast jag har ju inte ätit godis de dagar då middag och frukost redan uppnått de points jag får äta. Nåja, svårt att förklara men jag tänker inte bortförklara mig utan det känns bra att jag vet om att jag inte har gått ner något nu. Har dock inte vägt mig men jag vet ju att jag inte kan ha gått ner eftersom jag inte skött mig helt galant alla dagar.

Nu är det dock sträng diet som gäller igen, jag klarade det verkligen superbra de tre första veckorna hemma. Och det var så himla kul! Så nu är det back to basic, och jag ser fram emot att se resultat framöver! :)



UPDATE: Vägde mig alldeles nyss och fick nästan en chock, har gått ner sen jag vägde mig sist för fyra veckor sen, fast jag slarvat med maten när jag var i Gävle!! Dessutom ska man ju väga sig på morgonen också då man är tom i magen, för att få fram den "rätta" kroppsvikten så jag väger väl några hundra gram extra nu såhär på kvällen. Och nej, det är inte världens viktminskning nu och verkligen inte mycket med tanke på hur många veckor jag har haft på mig att gå ner sen jag vägde mig sist, men det är iaf en minskning trots att jag slarvat senaste 1½ veckan. Nu vart jag ännu mer peppad att fortsätta! Detta ska gå, för viljan finns verkligen just nu. Ett steg närmare mot ett smalare, sundare och friskare jag.


Kommentarer
Postat av: Kadja

Ja det kanske jag kan göra! Hade varit skönt att slippa op. Det är inget fel på dem som går i min klass, det är bara ämnet. Praktiken är det värsta och den närmar sig :/ Helst hade jag velat gå på grans men då måste jag nog gå om tyvärr.. Fast det kanske hade varit värt det?



Ja riktigt skönt, ska få komma till en dietist. Det kändes inte så nödvändigt men läkaren tyckte det kunde vara bra att veta vad jag kan äta och inte osv.



Konstigt! Du kanske måste ringa? Jag har nog inte fått något mail men jag står med på sbktavling.

2010-11-09 @ 11:47:38
URL: http://trojasmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0