Måndagen gick undan

Sitter med ett mongo bredvid mig (min hund alltså). Hon är så stört faschinerad av tekniska saker, typ datorn och teven. Skitjobbigt är det. Höll på att få bort det rätt bra men Christoffer brukar hetsa henne på teven så hon är alltid cepe när man tittar på teveprogram som man skrattar åt eller där det är roliga ljud osv.

Måste göra bort nå skolarbete idag känner jag, helst svenskan som ska in på onsdag för jag har inte ens börjat och vill inte sitta imorrn och skriva som en tok, men hittar inte det där jävla pappret.. Psykologin ska in på torsdag så den lär jag göra imorrn eller onsdag. Och så borde man göra bort lite av det man har på engelskan, men det har jag inte hemma ändå så.

Promenerat två gånger idag, sammanlagt 50 minuter. En gång vart de från skolan till mormor och morfar på håltimmen, sen har jag varit med Linnea och hunden nu på kvällen. Blåste rätt kallt innan man fick upp värmen när man började gå. Kul att min pappa just nu (eller kanske inte just precis nu, men tidigare idag) har lega på en strand under gassande sol i Belek i Turkiet. Inte ett dugg avis, nä.



Är sjukt sugen på päron lättdryck och piggelinglass!! Vet inte varför, har varit sugen på det i flera dagar. Måste tjata på mamma, men tror inte hon orkar fara och köpa det idag tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0