Bra effektiv idag

Idag har jag promenerat med vovven och låtit henne springa av sig, städat och plockat i hela lägenheten, diskat hundra dagars disk, lagat lite lunch och sökt jobb. Nu ska jag snart ställa mig vid spisen och kocka ihop lite middag och senare ska jag söka sommarjobb.


Min fina fyrbenta kom och mosade in sig i hörnet av soffan bredvid mig, istället för på andra sidan där det var en meter brett, men hon velade ligga halvt i knät, söt!

På ett tag är nog herrn hemma, han har varit på banken efter jobbet och ringt till läkaren och ska komma dit igen. För nån månad sen var han dit för han hade utslag på fötterna och benen och fick nån salva som inte har hjälpt så nu har han utslag över i princip hela sig utom i ansiktet och överkroppen. På benen är det svinäckliga köttsår och han kliar ihjäl sig på nätterna när han sover. Så jag har tjatat på honom i flera veckor och tvingade han att ringa dit idag. Han vill inte gå dit för han blir borta från jobbet ett tag, men jag sa att det kan han ju ta istället för att leva med ärr (som han kommer få) om han fortsätter klia sig.

Igår blödde det som fan på fötterna för han men vi har inga plåster hemma så jag fixade hemmagjorda jättefina plåster åt honom haha! ;)


Man tager vad man haver när man inte äger några plåster

Nu ska jag börja laga lite mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0