Om Norgeresan

TORSDAG, 
Vi kom fram till Narvik och tåget var i tid, faktiskt före tid! Ojoj, händer inte ofta. Mormor och morfar hämtade upp oss och vi åkte till morfars syster som bor i Narvik. Där åt vi mat med henne och två av morfars andra syskon plus deras respektive. Sen bar det av fem mil bort, till stugan alltså. Jag var jättetrött när vi kom dit så jag tror inte vi gjorde så jättemycket på kvällen, förutom fikade och spelade kort :) Plus att jag och Christoffer tog en promenad upp för backen och jag visade han lite hur det såg ut.


En bit av backen upp.. Man vet inte om det är tyngst att gå upp eller ner, för det är så jävla brant haha!


Man ser litegrann utöver fjorden. Fint är det då att stå där uppe och spana!


Sen var vi en sväng och kikade på bäcken vart vi får vatten ifrån, och det var nå sjukt lite vatten i år


Sen på kvällen vart det kortspel som sagt


FREDAG,
På fredag klev vi upp, åt frukost och sen väntade vi någon timme innan vi åkte ut vid ett-tiden och fiskade. Morfar följde med för att visa oss (eller ja Christoffer egentligen) hur båtmotorn funkar så vi kunde åka ut och fiska själva framöver. Vi kom hem vid sextiden tror jag och då åt vi och sen tog vi det lugnt resten av kvällen, vi var helt döda efter fisketuren ;)


Vårat båthus syns inte, men det ligger till höger i bild, man ser bara bryggan i högra hörnet


Morfar och Christoffer i båten


Christoffer med sin första norska fisk, en sej :)


Jag fick också fisk såklart! En lite sej det med, de stora fiskarna var inte på hugget alls


Och lite kortspel hann vi med på kvällen också hehe


LÖRDAG,
På lördag klev vi upp och käkade frukost och sen gick vi ut och staplade ved. Vi hade bra teamwork så det var inte så jättejobbigt, förutom att jag fick ont i ryggen för jag har så jävla dålig hållning :P Christoffer staplade i skottkärran och jag inne i vedbodan. På kvällen så grillade vi och spelade yatzy tills det blev läggdags. Jag kan INTE spela yatzy men jag fick hjälp på traven och till slut så fattade jag lite i alla fall.


Stoffe staplar ved i skottkärran


Fick besök av en liten Raija också


VEM VANN?!?! ;) Jag - Christoffer - mormor, jag var grym, fast jag inte fattade nått haha!


SÖNDAG,
Det blev tidig uppstigning, frukost, packa och sen en promenad ner till båthuset medan mormor och morfar packade och städade. Vid tolvtiden åkte vi från stugan och efter några timmar och en spypaus för mig efter Rikgränsen (Norge har sjukt krokiga och kurviga vägar och jag har hur lätt som helst för att bli åksjuk) så var vi framme i Kiruna. Där fyllde vi på magen med lite mat och fortsatte hemåt. Tror vi var hemma vid femtiden och det var skönt att vara på hemmaplan igen faktiskt :)


Gratangsbotn heter stället där stugan ligger


Nån snygg typ som jag hittade på bryggan


Våran båt Lasse i havet


Och den här bilden på trollet som ligger efter vägen hemåt får avsluta det här inlägget


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0