Efternamnsändring?

När jag går till tandläkaren här och får "kvitto" på när man ska komma dit (ni vet när man bokar en tid när man är där, så får man ju ny tid på ett "kvitto") så står det Evelina Auoja på det, så jag pratade med hon som satt i receptionen och frågade om hon kunde ändra eftersom jag bara använder Hermansen, men tydligen gick det inte för jag lärade prata med Skatteverket sa hon, för dom hämtar sin information därifrån.

Så jag mejlade dit igår och frågade, och fick till svar idag att som det ser ut nu är Hermansen mitt mellannamn och Auoja mitt efternamn, och om jag ville ha Hermansen som efternamn så måste jag göra en namnändring. Näää, men grattis, visste jag inte det då? -.- Min fråga var ju inte hur jag skulle göra, utom OM jag byter ifall Auoja måste stå före Hermansen, eftersom mellannamnet alltid bärs närmast före efternamnet. Har ju alltid hetat Hermansen Auoja och jag vill inte slänga om och heta Auoja Hermansen bara för att jag byter mellan de två.. Gaah, har aldrig varit nå problem tidigare med att jag bara använder Hermansen, men blir ju lite svårt om det ska vara såhär och man skickar post till Evelina Auoja eftersom posten inte lär fatta nått då det bara står Hermansen på dörren.

Så nu fick jag mejla tillbaka igen och fråga hur det blir om jag byter. För jag vill ha båda mina föräldrars efternamn även om jag bara vill använda det ena. Min lillebror har också båda efternamnen men använder bara Auoja. Så det tycker jag är bra, för då används båda efternamnen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0