Mögelost var det, ja

Sitter och funderar på hur jag kan äta ost och kex egentligen. Då pratar jag inte om vanlig ost eller nått, utan mögelost. Tog ett bra tag innan jag vågade smaka på det, för fattar inte hur något som luktar så vidrigt faktiskt kan ätas! Jag äter inte pizza, kebab, varmkorv, grillkorv med skinn, prinskorv och såna där saker som vanligt folk tycker om, men mögelost det äter jag. Är det inte lite sjukt? Har smakat kanske 5-6 olika mögelostar till kex och jag har väl gillat alla utom en vad jag kommer ihåg i alla fall.


Det vi köpte hem igår, den till vänster åt C och den till höger åt jag

Det är första gången som jag och Christoffer köper just den här mögelosten för den har aldrig funnits förut när vi har handlat så vi har provat andra istället. Men nu fanns den och vi köpte hem den och åt ost och kex igår. Men Christoffer är inte jätteförtjust i mögelost så han äter hellre Creme bonjour i nån smak, och igår blev det extra vitlök. Den var faktiskt god, är inte annars så förtjust i just dom ostarna. Men han höll i alla fall på att dog när jag öppnade mögelosten för fyyyfan vad den luktar! Den luktar vidrigare än någon annan mögelost som vi har köpt hem nån gång, och han smakade lite och frågade hur fan jag kan äta nå dylikt haha! Fast han smakade nån gång till sen och sa att den var okej, men inte god haha.

Och då ska ni också vet att Christoffer är mitt sopnedkast, han äter typ allt. Verkligen en soptunna haha. Så det är INTE likt han att inte äta något som jag faktiskt äter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0