Andra besöket

Eftersom jag åkte till Gävle istället sist då jag skulle till tandläkaren så dröjde det ett tag innan jag fick tid igen. Så idag var andra besöket hos tandläkaren på inskolning. Vi gjorde inte så mycket annat än det vi gjorde sist, förutom att hon tog bort tandsten med ultraljud. Har hört att de är typ jättehemskt så jag var skitnervös men hon visa mig den där grejen, slog på den och allt och berätta hur det skulle kännas så när hon väl använde den så var det inte så himla hemskt, fast det var ju lite småläskigt.

Idag var jag hos tandläkaren själv för första gången på 19 år. Det är ett stort framsteg för mig. Det var faktiskt inte så hemskt men det är nog för att man har lärt känna tandsköterskan lite och hon är alltid så trevlig och positiv. Hon passar verkligen att ha hand om såna som har tandläkarskräck för hon poängterar så ofta att allt ska göras i min takt och att jag ska säga till om det går för fort och är otäckt.

Nästa vecka på måndag ska jag dit igen, ska nog gå själv då också för vi skulle göra samma saker igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0