Fjärde besöket

Jag var hos tandläkaren på Alla hjärtans dag men jag skrev ingenting om det eftersom vi bara gjorde samma saker som sist (ta bort tandsten med ultraljud, ta med tandtråd, putsa, polera osv) och det gick bra, så det är lite tråkigt att bara skriva samma.

Idag var jag jävligt nervös när jag skulle dit för jag visste att vi skulle kolla på sprutan. Fick kolla på bedövningssalvan, sätta den på handen, kolla på sprutan, använda den på nån liten grej och massor. Jag tycker att det känns som att dom kör in hela sprutan i tandköttet men det är bara ungefär en millimeter(?) och det har jag inte vetat förut. Sen fick jag prova att ha sprutan i munnen utan att hon stack mig och så avslutade vi med det. Fick sitta 15-20 min innan jag kunde gå för jag var yr jättelänge, men jag hade ju legat och spänt mig och ett tag var det så hemskt att jag ville gråta, men det gick över när det inte hände nått hemskt.

Nästa gång ska hon bedöva i munnen med sprutan så jag kommer nog vara jävligt nervös. Fast såhär i efterhand så kom jag på att jag faktistk aldrig fått bedövningssalva förut innan jag tagit sprutan, så det är kanske därför jag varit helt jävla uppriven och tyckt att det var jättehemskt. Det kanske inte blir så farligt nästa gång då, jag hoppas i alla fall inte det. Hon säger att det är jättestor skillnad på tänderna och tandköttet nu motför hur det var tidigare och det är ju också en bra sak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0