Promenad och tvätt

Tog hunden med mig och promenerade upp till Malmberget till mormor och morfar idag. Morbror och hans tjej kom dit från Stockholm idag så vi var dit och sa hej. Så jäkla skönt väder ute och solen sken, första gången på alldeles för länge som det varit såhär bra väder :)



Fick skjuts hem strax innan fyra för jag har tvätt-tid 16.00-21.00. Kul också att bara en tvättmaskin funkar som vanligt och jag har sex maskiner att tvätta på fem timmar = det kommer aldrig att gå. Det fanns en lapp på den andra maskinen, att reparation pågår och den lappen var skriven 13 januari. Fel att fixa maskinen?! Dom är ju alltid trasiga, blir så irriterad. Tvättar bara min tvätt från mamma nu för jag vart så grinig när bara en maskin fungerar, så tvätten från pappa får jag tvätta nästa vecka om jag måste ha nått speciellt, annars när jag kommer hem efter sportlovet.

Tvättar min jacka nu, frågade mormor hur jag skulle göra. Säkert kommer den bli för liten eller nånting nu bara för att jag tvättar den för en gångs skull haha!

Vet inte vad jag ska laga för mat idag heller, för jag är helt ensam hemma. Mamma är i byn på bröllop och skulle komma hem imorrn och min bror är borta på hockeymatch. Ingen matlust har jag heller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0